Com ja sabeu, aquest tercer trimestre serà diferent, haurem de començar confinats a casa.
Cada dimecres us enviarem una proposta d’activitats a través del bloc de la classe. Seran activitats que els nens i nenes
estan acostumats a fer a classe, engrescadores i que no impliquin l’utilització
de materials difícils d’aconseguir. Les activitats estan pensades per englobar
les tres àrees d’ensenyament
aprenentatge del cicle d’educació infantil: descoberta d’un mateix i dels
altres, descoberta de l’entorn i comunicació i llenguatge: llenguatge oral i
escrit, llenguatge plàstic i musical...
Aquesta proposta no és obligatòria però és recomanable, ja que, els vostres
fills i filles gaudiran molt fent-les. Les podeu repetir més d’un cop, a ells
els hi agrada molt tornar-les a fer i els hi crea seguretat.
Via e-mail (p4rocalabern@gmail.com) podeu enviar-nos les
seves produccions mitjançant, fotos, vídeos, document word, pdf, etc.
A banda d’aquestes propostes setmanals d’activitats és
important que establiu una rutina diària el menys variable possible per tal de
mantenir una estabilitat (llevar-se aviat, esmorzar, fer una activitat, dinar,
descansar.... )
Des de l’escola us proposem un horari orientatiu per
organitzar les tasques escolars, sempre tenint en compte que cadascú ho farà
segons les seves possibilitats i disponibilitat.
Planifiquem el dia: rutines
Podeu continuar fent les rutines diàries fent servir les
mateixes cançons que nosaltres a l’escola. Us deixem aquí els enllaços.
• Bon dia de Dàmaris Gelabert: per donar-nos el bon dia.
• Pastoret d’on vens: per mirar el temps que fa.
• Els dies de la setmana: per situar-nos a la setmana i saber el dia en el
que estem. També poden mirar la data, escriure-la…
Clicant a sobre de l’enllaç que us proporcionem al bloc
cada dimecres podreu accedir a les diferents activitats de les àrees, nosaltres
hem organitzat un horari orientatiu, però podeu escollir la que més us vingui
de gust
El joc simbòlic és una activitat que agrada molt a nens i
nenes i no l’hem d’oblidar. En aquestes estones, imiten accions de la vida
quotidiana del món dels adults. El fet d’explorar i reproduir el món adult fa
que desenvolupin el seu pensament creatiu i tinguin més estratègies per
resoldre conflictes, tensions i sentiments. És un aprenentatge que l’ajuda a
fer el seu autoconeixement al mateix temps que el permet conèixer l’entorn
social que l’envolta. Un bon exemple de joc simbòlic és jugar a metges i
metgesses, a la cuineta, a fer restaurants, botigues, convertir-se en bombers i
bomberes…
Àlbum il·lustrat
A l’escola cada setmana fem una estoneta d’àlbum
il·lustrat. Serveix molt bé per fer créixer la seva imaginació i provocar
múltiples situacions de conversa. És una estona que podeu aprofitar amb els
vostres fills i filles per parlar del conte en qüestió o sobre diferents temes
que segur que surten durant aquell espai de temps.
Restem a la vostra disposició per qualsevol dubte o aclariment.
Moltes gràcies.
L'equip de mestres d'educació infantil.
Enllaç al document.